Питання, які потребують чесної відповіді
та допомагають у проходженні кроків.
Крок 4. Зробили сумлінну та відважну моральну інвентаризацію самих себе.
1. Сумлінна та відважна моральна інвентаризація – чи можна її зробити самому? Або під час групи АА?
2. Чи розпізнаю я в своєму житті ті моменти, в які мої природні інстинкти, в тому числі сексуальні, тероризували мене? Коли використовував свої вади характеру, яку користь та які втрати це мені приносило?
3. Які техніки, способи і методи я вживав, щоб підпорядкувати собі інших людей? Чого досяг?
4. Чи сумлінна та відважна моральна інвентаризація це лише список моїх гріхів, пороків, недбальства, зрад та інших негативних вчинків або навіть злочинів?
5. Чи повністю я розумію і погоджуюся, що спроба досягнення сумлінної моральної інвентеризації тільки періоду мого узалежненого, деструктивного пияцтва, була б фальшуванням дійсності? Чи не правда те, що я вживав свої вади характеру ще задовго до залежності від алкоголю? А як це в мене виглядає на даний момент?
6. Чи усвідомлюю я, що будь-яка образа, яка живе по відношенню до будь-кого (не лише осіб, а також інституцій, принципів, моральних норм, соціальних груп і т.д.), пов’язана і виникає лише з моїх вад характеру?
7. Інвентеризації це не лише вади, ніхто не складається лише з вад! Чи я розпізнаю якісь свої переваги і чи зможу голосно, в присутності інших людей їх назвати?
8. Сумлінна та відважна моральна інвентаризація є для мене реальним шансом на відкриття правдивої сутності помилок, про які йдеться в П’ятому Кроці. Чи повинен я бути чесним по відношенню до себе самого?
9. Чи маю надію, що мій спонсор в якийсь спосіб мені допоможе, спираючись на досвід, якого мені бракує і чи вірю, що він хоче для мене найкращого, що йому до мене не байдуже?
Крок 5. Визнали перед Богом, собою та іншою людиною справжню природу наших помилок.
1. Чи сутність наших помилок становить список пороків, недбалостей, зрад та інших негативних вчинків, а може навіть злочинів?
2. Чи я маю якісь переваги, таланти, міцні сторони мого характеру? Якщо так, то чи повинен їх викласти в П’ятому Кроці?
3. Чи хорошою думкою, з кута зору Програми АА, а також подальшої її реалізації, є визнання сутності наших помилок священику в таїнстві сповіді? А терапевту? Чому?
4. Чи П’ятий Крок – визнання сутності наших помилок – це одноразовий акт, чи може щоденна практика? Чому?
5. Чи я вже маю якусь конкретну думку, спосіб визнати сутність моїх помилок перед Богом – як я Його розумію? А самому собі?
6. Визнання іншій людині – чи я вже знаю, хто це має бути, або міг би бути? Чи це одна особа, чи може кілька?
7. Чи П’ятий Крок можна реалізувати під час зібрання АА або під час терапевтичних занять? Чому?
8. Чи я працюю зі спонсором, якому можна довіряти настільки, щоб перед ним визнати сутність моїх помилок?
9. Чи знаю якусь причину, через яку повинен зробити собі перерву у впровадженні – вже зараз – щоденної моральної інвентеризації (Крок 10), до часу повної реалізації Кроку 9?
Крок 6. Були повністю готові до того, щоб Бог звільнив нас від усіх вад характеру.
1. Якщо на цю мить я готовий розстатися лише з частиною вад свого характеру, чи повинно це мене стримувати перед початком реалізації Шостого Кроку?
2. В який спосіб я будую і розвиваю свою готовність? Навіщо мені необхідна «готовність» до реалізації Шостого Кроку? Приклади конкретних справ та вчинків.
3. Як розумію формулювання, що Шостий Крок – це робота на все життя?
4. З якими вадами характеру я ще не хочу розлучатися? Чому? Яку користь вони мені приносять?
5. Яких втрат я зазнаю, використовуючи свої вади характеру? Конкретні приклади.
6.Чи вдалося мені обмежити (або позбутися) якоїсь моєї вади характеру/слабкості? Приклади.
7. Що я думаю про твердження: Ніхто не є в стані змусити мене користуватися моїми вадами? Чи воно правдиве?
8. Чи робота зі спонсором може мені допомогти реалізувати Шостий Крок?