ВИВЧАЄМО ТРАДИЦІЇ, ТЕМИ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ

Традиції АА не являються чарівною стороною їх діяльності. Вони являються керівництвом для новачків. Вони огороджують шлях для недосвідчених і необережних. Вони опускають людину з небес на землю і підводять її до реальності. Вони говорять: «Зверни увагу на те, що підказує досвід, інакше ти накличеш на себе неприємності».

 

ПЕРША ТРАДИЦІЯ.

 

«Наш спільний добробут повинен бути на першому місці; особисте одужання залежить від єдності АА»

 

  1. Як учасник моєї групи чи я чиню на неї оздоровчий вплив, пом’якшуючи і зміцнюючи єдність, чи також призводжу до розколу та розділення? Чи пліткую та засуджую інших учасників замість того, аби займатися власним моральним обрахунком?

  2. Чи я приймаю об’єднуючу позицію (або, в разі потреби, посередницьку)? Чи також – передують моїм виступам лицемірні вступи на кшталт «Заради блага дискусії…» – втручаюся в безплідні суперечки та сварки?

  3. Якщо хтось дражнить мене, я ставлюся до нього добре, чи також розпалюю конфлікт та прагну до конфронтації? 4. Чи бачу я АА як поле для конкуренції та порівнюю діяльність різних груп або протиставляю спосіб функціонування АА в якомусь місці способу функціонування в іншому?

  1. Чи я зриваю деякі починання АА так, ніби моя бездіяльність в певних аспектах діяльності АА робить з мене когось кращого і непересічного? 6. Чи маю я уявлення про діяльність АА в цілому? Чи в міру своїх сил підтримую АА в цілому, чи тільки ті елементи, які розумію та з якими погоджуюся?

  2. Чи я приділяю іншим учасникам АА стільки ж уваги та поваги, скільки хочу отримувати від них?

  3. Чи я виголошую банальності на тему любові і одночасно поводжуся ворожо і в глибині душі виправдовую таку поведінку? 9. Чи я достатньо часто ходжу на зустрічі та звертаюся по літературу АА, аби залишатися в контакті зі Спільнотою та Програмою? 10. Чи я ділюся з АА собою цілком – тим, що в мені є доброго, і тим, що є злого – одночасно як приймаючи допомогу спільноти, так і віддаючи її?

 

 ДРУГА ТРАДИЦІЯ.

 

«Єдиним і найвищим авторитетом в нашій Спільноті є люблячий Бог, як Він може виразити Себе у нашій груповій свідомості. Наші лідери – лише наділені довірою служителі; вони не керують»

 

  1. Чи я критикую осіб, що виконують різноманітні службові функції в групі, комісії АА і осіб, щоб працюють для Спільноти, чи довіряю їм та виказую свою підтримку? Як я ставлюся до новачків? А до «ветеранів»?

  2. Чи можна на мене повністю покластися – навіть у випадку збереження таємниці – коли йдеться про несення послання АА або виконання інших завдань Спільноти?

  3. Чи я роблю щось в АА для того, щоб бути оціненим? Чи очікую я схвалення за свої ідеї?

  1. Коли я беру участь в груповій дискусії, я вперто стою на своєму чи можу поступитися і визнати рішення групи, а після того спокійно підпорядкуватися їй в діях?

  2. Незважаючи на те, що перебуваю в тверезості вже кілька років, я й надалі готовий виконувати обтяжуючі та невдячні заняття АА?

  3. Чи під час дискусії в групі я мудрую на тему справ, в яких не маю досвіду і на яких не розуміюся?

 

ТРЕТЯ ТРАДИЦІЯ.

 

«Єдиною вимогою для того, щоб стати членом АА, є бажання кинути пити»

 

  1. Чи в думках я осуджую зверхньо деяких новачків, прогнозуючи, що їм не вдасться кинути пити?

  2. Чи існує такий тип алкоголіка, якого, в глибині душі, я б не хотів бачити в своїй групі?

  3. Чи я стаю на позицію судді, який має право робити висновки про припустиму щирість або нещирість висловлювань і зусиль новачка?

  4. Чи дозволяю я, аби такі чинники як мова, ставлення до релігії, раса, освіта, вік та ін. особи, що потребує допомоги, впливали на те, чи і в який спосіб я несу їй послання?

  5. Чи справляють на мене надмірне враження (або роблять мене сором’язливим) люди високого положення, публічні особи та ін., що беруть участь у зустрічах? А лікарі, духовенство, колишні в’язні? Чи можу я ставитися до них природно і вважати їх такими ж, як і всі інші – як хворих, подібних до мене самого?

  6. Коли в АА з’являється хтось, хто потребує інформації чи допомоги (хоча можливо і не може попросити про це прямо), чи має для мене важливе значення, як ця особа заробляє на життя, з якого вона району, як оздоблене її житло? Або те, чи стикалася вона раніше з АА? Або які має проблеми, окрім проблем з алкоголем?